Inspiratietafel Rabobank Utrecht-Rotterdam-Mijdrecht

Inspiratietafel Rabobank Utrecht-Rotterdam-Mijdrecht

In samenwerking met collectief Future Playground

De Rabobank organiseert regelmatig bijeenkomsten met als doel haar medewerkers beter te laten samenwerken en de kennis op peil te houden. Om stakeholders te informeren over de visie van Rabobank op de thema’s innovatie en digitalisering. In dit kader organiseert Rabobank eventementen die bijdragen aan het vertrouwen dat de digitale bank perfect aansluit op de behoeften van de klant. De Rabobank is trots op wat digitalisering op (korte) termijn gaat brengen aan klanten. Bij deze evenementen willen ze dat laten ervaren aan medewerkers, leden en de RVC. Gemiddeld komen er zo’n 100-400 mensen naar deze bijeenkomsten. Dit zijn mensen van de ledenraad, de jongeren ledenraad, MTXL en Jong Rabo.

Rabobank heeft aan de mensen van de netwerkorganisatie Future Playground, waar CreativeHubs deel van uitmaakt, gevraagd of ze invulling kunnen geven aan activiteiten die de deelnemers van het evenement kennis laten maken innovatie en digitalisering. Om op een laagdrempelige manier meer te leren over ‘de nieuwe toekomst’.

Future Playground
Future Playground is een netwerkorganisatie van zelfstandige professionals. Geen traditioneel bedrijf, maar een samenwerking tussen verschillende ondernemers die met de ‘nieuwe toekomst’ bezig zijn. Dagelijks volgen wij de nieuwe trends en ontwikkelingen en experimenteren we met innovatieve technologieën. Meer informatie over ons, vind je op: www.futureplayground.nl.
 
De inspiratietafel
Een inspiratietafel is dé manier om deelnemers van deze Rabobank evenementen op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met nieuwe technologieën, passend bij de thema’s digitalisering en innovatie. Deelnemers kunnen kijken, proeven van en spelen met diverse innovaties. Informatief en leuk!
 
Als het ware wordt de inspiratietafel verdeeld over twee time slots. Dit is de inloop van het evenement en er is een walking dinner. In dit time slot zijn wij niet de ‘hoofd activiteit’ en zorgen we ervoor dat we enkele technologieën hebben die aandacht trekken door beweging, geluid of ludieke acties. Hierbij kan je denken aan;

  • Je zit in een strandstoel, voelt een zonnetje en een zacht briesje en zit met de voeten in het zand. Je waant je letterlijk op een tropisch eiland door middel van een combinatie van virtual reality en attributen uit het ‘echte leven’.
  • Muziek maken en bellen blazen met behulp van apparaten die je op afstand met je stem kan bedienen.

In het tweede timeslot prikkelen onze innovatie-experts de deelnemers op een interactieve manier om buiten de bestaande kaders te gaan denken. Dit levert een ondernemende en innovatieve mindset op. We openen de ogen van de deelnemers zodat ze net zo digitaal worden als de Rabobank dit van haar klanten en leden verwacht.

Voor 100-400 deelnemers adviseren wij vanuit onze ervaring om een inspiratietafel met minstens acht technologieën en vier innovatie-experts aan te bieden. Wij kunnen dan met voldoende aandacht de innovaties laten zien, de deelnemers laten experimenteren en vragen beantwoorden.