logo CreativeHubs
English Nederlands

projecten

connects people & new media

  • Holography with smartphone, glass and animated Blender 3D file
  • Demo Box CreativeHubs:


	2 RaspberryPi computers. Deze zijn verbonden met elkaar en met WIFI, waardoor de werking van een netwerk uitgelegd wordt.
	Stroomvoorziening op basis van zonneenergie, accu en batterijen. Ook is er nog een module waarop het verlagen, gelijkrichten en stabiliseren van wisselspanning kan worden getoont
	Twee servo-motoren die via het netwerk kunnen worden bestuurd via de RaspberryPi. Hiermee zie je hoe een eenvoudige robot werkt.
	Touchscreen in samenwerking met Virtual Network Computing. Hoe je een computer op afstand kunt besturen.
	Virtual Reality bril (webGL, webbased) met geluid en/of andere zintuigen. De Virtuele wereld is gemaakt met ThreeJS en 360 graden Foto's.
	LeapMotionController waarmee een virtuele wereld kan worden bestuurd door handgebaren.
	Augmented Reailty met QR of Layar
	Geluid/muziek programmeren of maken via Touch en mengen via een mengpaneel.
	3D Video Mapping op objecten. Dit wordt uigelegd via software op een laptop. De RaspberryPi kan deze complexe berekeningen nog niet aan. 
	Webtechnieken via Apache en Rails. Responsive webdesign met HTML en CSS + WordPress. Hiermee kun je zelf websites op het netwerk uitzenden via een IP-adres.
	Camera op de RaspberryPi die via een webpagina kan worden weergegeven
	Hologram voor smartphone/tablet gemaakt met Blender 3D
	Mini smartbeamer
	2 Breadboards voor het maken van eenvoudige schakelingen met lampjes, geluidjes en motortjes.
	externe 3D printer (Ultimaker Pro) die op de RaspberryPi kan worden aangesloten en via het netwerk kan worden bediend.
  • @work by Gemeente Utrecht
  • CreativeHub 3D printing
  • Voor een tiental studenten van de Hogeschool Utrecht heeft CreativeHubs bij de Gemeente Utrecht een korte presentatie van diverse Internet of Things media getoont ter inspiratie voor hun opdracht. De opdracht voor de studenten is het bedenken en visualiseren van een zogenaamd BuildingBlock, waarmee uitdagingen en oplossingen in en voor de gemeente Utrecht worden gevisualiseerd. Deze BuildingBlocks zijn een schets voor verdere uitwerking naar praktische toepassingen binnen de gemeente.
 
  • Brainstorm about Healthy City
  • BuildingBlock Health OpenConcept
  • WebVR-view: game concept with RaspberryPi and GPIO motors
  • RaspberryPi with motor driven webVR
  • PiCamera view: game concept with RaspberryPi and GPIO motors
  • 3D Educational Hub Concept: cardboard and pensil
  • 3D Educational Hub Concept: sketch
  • Raspberry Pi: € 35,- mini computer
Interesse? Plan een kop koffie!

Smart Elevator Pitch Hub

SHARE:

Smart Film inzetten voor een interactieve lift die wordt bestuurd door knoppen of een bewegingssensor. Door op de Smart Film te projecteren ontstaan er interessante visuele effecten....

De projectie kan in combinatie met SmartFilm tijdelijk informatie laten zien en tegelijk iets verbergen of tonen.

In de onderstaande demo vormen smartfilm-wanden de liftschacht. Per verdieping een wand. Ze kunnen allemaal afzonderlijk aan- en uit worden gezet. De projectie reageert tegelijk met het het schakelen van de smartfilm. Door een motioncontroller kan de projectie van kleur of afbeelding veranderen. Zo wordt de lift interactief. Via een camera met herkenning-software kunnen persoonlijke gegevens worden geprojecteerd: Smart Elevator

Hieronder een aantal demo's waarbij een aantal scenario's worden getoond.

Scenario 1: De lift gaat omhoog, lift-plafond wordt transparant. De lift gaat omlaag, lift-vloer wordt transparant

Scenario 2: Medewerker komt de lift in, camera ziet de medewerker en toont eerstvolgende afspraak en kamernummer op liftwand. Vervolgens wordt de liftwand weer transparant.

Scenario 3: De lift gaat op-en-neer en per verdieping wordt er op de wanden een mooi landschap geprojecteerd (zen-momentje in de lift). Buiten de lift kunnen mensen dit lichtspel volgen.

Scenario 4: De lift-bezoeker kan in de lift de kleur en/of afbeelding van de wanden wijzigen door een bewegingssensor. Of bijvoorbeeld een game, zoals Pong, spelen. De game duurt dan zo lang als het aantal verdiepingen die de lift af legt

Scenario 5: Op de ondoorzichtige lift-wanden kan bedrijfs-informatie, een plattegrond of een presentatie worden geprojecteerd.

 

Het maakproces

Eerste bestelling SmartFilm. Direct wordt het magische effect van dit materiaal duidelijk.

Vervolgens een lifttschacht-opstelling met het onafhankelijk schakelen van een viertal stukken smartfilm. Het schakelen gebeurt met behulp van een RaspberryPi computer. Door het indrukken van toetsen of hand-beweging kun je de smartfilm aan en uit schakelen

 

Hieronder volgen tests met geschakelde videomapping projectie.

 

Een Zen-moment op de tweede verdieping...
Een waterval vanaf de zevende naar de vierde verdieping...

Kom aanlopen bij de lift en je volgende afspraak wordt geprojecteerd

 

 

Speel de game Pong op de volledige lifthoogte in de hal...
Speel tegen elkaar in de lift over het aantal vediepingen dat je aflegt...

 

 

Ineens wordt de vloer of plafond doorzichtig!!

 

 

Na research kan ik diverse vormen maken met de smartfilm. Diverse vormen, typografie en symbolen/pictorgrammen kunnen op doorzichtig glas mat worden geschakeld.